رواية عز الفصل الرابع عشر 14 بقلم وهج ابراهيم


 رواية عز الفصل الرابع عشر 14 بقلم وهج ابراهيم


الرابع عشر…


علاا حاولت تزقه بتصنع معرفتش …


بعد عنها وحط جبينه على جبينها وهمسلها : بحبك..


ابتسمت علاا بكسوف وعز قرب ليها وهمسلها : مش عايز من الدنيا دي غيرك انتي وقعتيني ياعلاا ..حبيتك غصب عني..


عضت شفايفها وبصت للارض ووشها محمر..


رفع وشها وخد شفايفها ببوسها طويله وهي بادلته ..وشالها وو


عند دعاء..






كانت ماسكه الموبايل ودموعها على وشها..كانت رساله من بنت. مكتوب فيها 


***اتاخرت اووي ياحبيبي جهزت سهره مش هتنساها طول عمرك…***


خرج يزن وهو بينشف شعره وبيغني ابتسم لما شافها بالاوضه حضنها من ورى ودفن وشه برقتبها وهمسلها : الجميل جاي اوضتي ليه..


دعاء…..


يزن بعد لما حس بشهقاتها وبكاها بين ايدها ..دارها ليه شافها ماسكه فونه ودموعها نازله ..


يزن لعن نفسه عشان سايب الفون بؤضته..


ودعاء رمت الفون بوشه وقالت بدموع : انا بكرهك يايزن بكرهك وجريت على اوضتها تعيط…


عند علاا


 حطت ايدها على صدره تبعده وهو بينهج ومش قادر يبعد عنها…


عز : علاا انا جبت اخري منك كفايه جنان..


علاا وهي بتلعب بزراير قميصه بدلال :بس انا زعلانه منك 


عز بغمزه:  نرضيكي هو انا يهون عليا زعلك.برضو.ولسه هيكمل..ويبوسها ..


حطت صباعها على شفايفه مش هتكلم الزفت نيلي تاني..


عز بضحكه : حاضر..خلاص كده. اوامر تانيه


علااا:  ولا تكلم غيرها..


عز :ولا هكلم جنس مخلوق لا رجاله ولا ستات. 


علاا : انت بتتتريق ع…مكملتش كلامها وخده ببوسه نستها هي بتقول ايه وو


دعاء


دخل يزن  اوضتها بعد مااستأذن من خالته وبلغها انهم متخانقين وعايز يصالحها.. وشافها دافنه وشها بالمخده وبتعيط….


 يزن دعاء..


……..


يزن حط يده على كتافها وقال : انا بكلمك ..


زقت ايده من عليها وبصت ليها كان وشها مليان دموع وعنيها حمرا..


يزن : انتي بتعيطي..


دعاء : طلقني يايزن انا بكرهك..


يزن بضحك هو اما لسه اتجوزتك يابنتي.  


دعاء بقولك طلقني وهي بتزقه…انا بكرهك


يزن : بس انا بحبك..


دعاء :اوعى كده متلمسني بقولك


يزن : طب مش عايزه تحضري السهره معايا.


دعاء : يابجاحتك يااخي ..







يزن : يابت متتلمي دي سهره عادي كل صحابنا هناك..انا مستحملك عشان عارف دماغك ال*** راحت فين.


بصت ليه وهي مش مصدقه كلامه..


لكنه قام وقالها: يلاا عشر دقايق وتكوني جاهزه والا اروح لوحدي..


فزت بغيظ تروح لوحدك ده ايه انا هجي معاك واقسم بالله يايزن لو كنت بتكدب عليا مش هفضل معاك ..


يزن :حاضر ياستي بس خلصيني اتاخرت على صحابي..


عند علاا


كان واخدها بحضنو وبيلعب بشعرها وهي دافنه وشها بصدره بكسوف …باس راسها هااا بقيتي احسن


هزت راسها وهي مكسوفه..


وقام من جمبها وشالها..


علاا بتعب انت بتعمل ايه نزلني ياعز انا تعبانه. 


عز بغمزه هحميكي..


شهقت بصدمه : ياعزز تي اللي بتقوله


عز ههشششش وخدها دخل الحمام..


عند دعاء 


فركت اديها بكسوف انا اسفه حقك عليا..


يزن بيمثل الزعل: ..طبعا لو انا اللي شكيت فيكي كنتي قلبتي اىدنيا عليا..


بضيق يعني كنت عايزني اعمل ايه يعني. انا شفت الرساله بتاعتها..


يزن : تثقي بيا يا دعاء انا مستهلش الثقة..


دعاء طب حقك عليا..


يزن : لا خلاص معدش ينفع تصالحيني كده..


دعاء : بصت ليه اماال اصالحك ازاي ..


شاور على شفايفه بخبث : تبوسيني مثلااا..


دعاء ضربته على كتافه : بطل سفاله..


يزن : يبقى انا لسه زعلان..


دعاء : يايزن


يزن يمثل الزعل :متكلمنيش خلاص. 


دعاء : طيب طيب..


يزن : طيب ايه هتبوسيني..


دعاء بصت عالارض بكسوف..


طيب ماشي نمشيها ابوسك انا وقرب منها ووو


يتبع…


           الفصل الخامس عشر من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×